Zoeken op

Zoeken op

Alles

Werkgeversdag 2022

Op 3 november 2022 organiseren wij voor de 11e keer De Werkgeversdag! Het wordt een dag waarin wij werkgevers, HR-adviseurs en salarisadministrateurs bijpraten over relevante en actuele onderwerpen ten aanzien van personeel en salaris. Het thema van deze editie is preventie en gevolgen van ziekteverzuim.

Aanmelden
Werkgeversdag 2022

Preventie en gevolgen van ziekteverzuim

Door de krapte op de arbeidsmarkt is het nóg belangrijker geworden om verzuim van medewerkers te voorkomen. Focus op preventie van verzuim is dus belangrijker dan ooit. Gezonde, tevreden en gelukkige medewerkers zijn loyaler en blijven langer werken bij jouw organisatie. Het gemiddelde verzuim in Nederland van werknemers stijgt echter de laatste jaren, aldus ArboNed. Een ontwikkeling waar geen enkele ondernemer blij mee is, want een verzuimdag kost gemiddeld tussen de €250 – €350,-.

Maar hoe zet je als organisatie effectief in op preventie en hoe beperk je de gevolgen van verzuim? Over jouw mogelijkheden, rechten en plichten als werkgever gaan wij met diverse specialisten in gesprek tijdens De Werkgeversdag in Zwolle. Onderwerpen die aangesneden worden, zijn o.a. situatieve arbeidsongeschiktheid & mediation, compensatieregeling transitievergoeding en loondoorbetalingsverplichting. Laat je informeren in een open sfeer en deel je ervaringen met collega-ondernemers.

Wil je hierbij aanwezig zijn? Meld je dan aan via deze LINK. Lees hieronder meer over onze sprekers en het programma.

Arie Lengkeek

is een enthousiaste en gedreven dagvoorzitter. Hij is de vaste presentator van onze maandelijkse Talks. Veel plezier beleeft hij aan het verbinden van en samenwerken met personen en organisaties.

Arie is werkzaam als commercieel manager binnen Moore MTH en zal, in zijn rol als dagvoorzitter, zorgdragen voor een sprankelend en interactief event.

Arie Lengkeek
Albertje Pepping

Albertje Pepping

is sinds 2008 werkzaam bij Moore MTH in de Adviesgroep Personeel & Salaris als adviseur arbeidsrecht. Zij is bij alle edities van de Werkgeversdag betrokken geweest. Het arbeidsrecht in al zijn facetten en het sociaal zekerheidsrecht zijn haar specialismen. Albertje stelt arbeidscontracten op en geeft advies over cao’s en bedrijfstakpensioenfondsen. Verder voert zij ontslagprocedures voor ondernemers bij zowel het UWV als bij de kantonrechter. Het voeren van onderhandelingen en het treffen van een minnelijke regeling, die uitmonden in een vaststellingsovereenkomst, vormen een belangrijk deel van haar werkzaamheden. Adviseren bij problemen die zich kunnen voordoen tijdens de re-integratie van een arbeidsongeschikte werknemer behoort eveneens tot haar werkterrein, waaronder ook advies over de te betalen transitievergoeding bij een beëindiging van het contract na twee ziektejaren.

Jochem van den Berg

werkt als adviseur loonheffingen/arbeidsrecht bij de Adviesgroep Personeel & Salaris. Jochem is gespecialiseerd in loonbelasting en sociale verzekeringen en arbeidsrecht, zowel nationaal als internationaal. Hij verzorgt o.a. looncontroles en adviseert over kostenvergoedingsystemen, de dienstbetrekkingproblematiek, werknemersparticipaties, overnames en grensoverschrijdende arbeid. Hierbij wordt zowel werkgever als werknemer bijgestaan als zij overwegen om over de grens te gaan werken. Daarnaast is hij de specialist in de zorgsector. Jochem is al jaren betrokken bij de Werkgeversdag,

Jochem van den Berg
Frank Gevers

Frank Gevers

heeft bijna 30 jaar ervaring op het gebied van wet- en regelgeving in de sociale zekerheid. Na diverse functies bij verschillende uitvoerders werkt hij nu bij het UWV als Accountmanager Werkgeversdienstverlening. In deze functie is Frank verantwoordelijk voor het strategisch relatiemanagement met werkgevers, branches en intermediairs. Frank geeft regelmatig presentaties over sociale verzekeringswetgeving en de uitvoering hiervan door het UWV. Daarnaast is hij specialist op het gebied van eigen risico dragen. Frank is een echte ervaringsdeskundige op het gebied van sociale zekerheid en de impact hiervan op werkgevers.

Marjon Bosma, Marieke Janus en Rini te Velthuis van Zakelijk Mediation Zwolle

Drie zelfstandige professionals met jarenlange ervaring in het begeleiden en oplossen van arbeidsconflicten. Alle drie hebben ze een achtergrond in de advocatuur (specialisatie arbeidsrecht) en zijn ervaren MfN Registermediators. Ze kennen de problematiek die speelt rondom ziekteverzuim en de rol van een conflict daarin.

Regelmatig worden zij als arbeidsmediator ingezet om partijen te begeleiden bij het gezamenlijk zoeken naar een oplossing. Resultaat van arbeidsmediation is het maken van afspraken. Deze kunnen gaan over samenwerking of re-integratie of afscheid nemen op een voor beide partijen passende manier. Hoe dan ook is er voor belanghebbenden een stap voorwaarts gezet.

Werkgeversdag 2022

Programma Werkgeversdag 2022

3 november 2022

09.30 uur

Ontvangst met koffie/thee

10.00 uur

Welkom en openingswoord – Arie Lengkeek (dagvoorzitter)

10.05 uur

Belastingplan – Jochem van den Berg

10.30 uur

Wanneer ben je ziek? – Albertje Pepping

11.10 uur

Pauze

11.30 uur

1e en 2e ziektejaar en daarna? – Frank Gevers (UWV)

12.30 uur

Lunch en netwerken

13.30 uur

Generatie-pact en RVU – Jochem van den Berg

14.00 uur

Compensatieregeling transitievergoeding na 2 jaar ziekte – Albertje Pepping

14.30 uur

Wie financiert de arbeidsongeschiktheid? – Frank Gevers (UWV)

15.00 uur

Pauze

15.20 uur

Situatieve arbeidsongeschiktheid en mediation

16.10 uur

Vragen en afsluitende netwerkborrel

Meld je nu aan

 


Locatie

Hotel Van der Valk
Nieuwleusenerdijk 1
8028 PH Zwolle
Nederland

Heb je een vraag over dit evenement? Neem dan contact op met [email protected]