Uitspreken dat je één Moore MTH wilt zijn is een ding, dit daadwerkelijk ten uitvoer brengen is een tweede. Daarvoor bepaalden we samen met onze medewerkers de invulling van de vijf Moore MTH-kernwaarden die samen de ingrediënten vormen voor een optimale samenwerking.
Deze kernwaarden zijn geïnspireerd op het boek “The five dysfunctions of a team” van Patrick Lencioni. We hebben vervolgens getoetst of ook onze oprichters in de praktijk al samenwerkten volgens deze kernwaarden. Dat bleek het geval. Door de kernwaarden te vertalen in eigen Moore MTH-gedragsprincipes hebben we het gewenste gedrag niet alleen uitgeschreven, maar ook een plek gegeven in ontwikkelingsgesprekken met medewerkers. Zo vormen we een optimaal team dat in dialoog met elkaar, het verschil kan maken voor ondernemers. Iedereen draagt hierdoor bij wat hij of zij het beste kan. Dat is ook vaak het leukst.
Vertrouwen
Doelgerichtheid
Ambitie
Openheid
Verantwoordelijkheid
Vertrouwen is volgens Moore MTH de basis voor elke relatie. Wij moeten op elkaar kunnen vertrouwen zodat ook onze klanten op ons kunnen vertrouwen. Alleen in een vertrouwende omgeving kunnen wij onze overige kernwaarden daadwerkelijk realiseren.
1. Ik maak de afspraak Als ik een afspraak niet kan nakomen laat ik dat tijdig weten. Zo kun je op mij bouwen. |
2. Ik bied kwaliteit en service Ik kom zo het afgesproken service level na. |
3. Ik zoek de samenwerking Ik erken mijn eigen zwaktes en sterktes zodat ik optimaal kan samenwerken met de ander. |
4. Ik durf te delen Ik ben eerlijk en durf me, wanneer nodig, kwetsbaar op te stellen en/of mijn grenzen aan te geven. |
In het contact met onze relaties en collega’s streven wij naar openheid. In een omgeving waarin alles besproken kan worden en waar ook daadwerkelijk naar elkaar wordt geluisterd is de kwaliteit van de onderlinge interactie hoog en de effectiviteit groot. Hier ligt de weg om tot de kern te komen.
1. Ik stel de vraag Ik verplaats me in de ander en doe geen aannames maar stel vragen. |
2. Ik sta open voor elke vraag Ik ben benaderbaar en verwelkom elke vraag. Er zijn geen domme vragen. |
3. Ik ben er “altijd” Ik ben voor de klant, in gevoel, maximaal bereikbaar. Ben ik niet bereikbaar dan laat ik dat weten. |
4. Ik zeg waar het op staat Ik wind er geen doekjes om en zeg wat ik denk en voel, zonder oordeel en altijd met respect voor een ander. |
Binnen Moore MTH vinden wij het essentieel voor een maximale klanttevredenheid dat we het vermogen hebben om de wens van de klant helder voor ogen te krijgen en dat we hier -met inachtneming van onze vaktechnische grenzen en maatschappelijke verantwoordelijkheden, ook blijvend naar handelen.
1. Ik maak het glashelder Ik maak duidelijk wat ik lever tegen welke voorwaarden. |
2. Ik stel eerst de klant centraal Ik stel in alles eerst de klant centraal want daar begint relaties bouwen, waarde creëren. |
3. Ik bepaal gezamenlijke doelen Ik formulier zowel extern als intern samen met klant en/of collega de doelen, zoals een team. Ik denk win-win. |
4. Ik focus op de kern Ik concentreer me op dat deel van de dienstverlening waarbij ik het grootste verschil kan maken en gun dat ook de ander. |
Moore MTH staat voor verantwoordelijkheid. Dit geeft onze mensen de vrijheid om zelfstandig te beslissen, te groeien en te ondernemen. Daarvoor is zowel het geven, delen als nemen van verantwoordelijkheid essentieel. Voor elkaar, voor onze klanten en voor onze maatschappelijke betrokkenheid in de regio waarin we wonen en werken.
1. Ik verbind me persoonlijk Ik sta persoonlijk voor de dienstverlening van Moore MTH en voel me eigenaar van het probleem. |
2. Ik regel het Ik regel het voor de klant of collega, altijd binnen de wettelijke kwalitatieve en vaktechnische grenzen. |
3. Ik geef fouten toe en leer Ik erken mijn fout als er iets mis gaat, dat mag en kan binnen Moore MTH. Zo kan ik leren. Ik ben bereid deze leerervaring te delen met collega’s. Zodat zij ook leren. |
4. Ik deel verantwoordelijkheid Ik ga er vanuit dat collega’s net zo betrokken zijn als ik en deel dus verantwoordelijkheid. Ik hoef niet alles alleen te doen. |
Bij Moore MTH reikt ambitie verder dan het vinden van de beste oplossing alleen. Zo geloven wij in het beschikbaar stellen van onze kennis, kunde en ervaring en werken wij toe naar een hoger doel voor onze klanten en onze medewerkers. 1) Persoonlijk geluk, 2) zakelijk succes en 3) maatschappelijke voorspoed.
1. Ik zet de extra stap Ik lever niet alleen de basisdienstverlening maar ga net eventjes verder. Daar maak ik het verschil. |
2. Ik challenge onze klant Ik daag onze klanten indien nodig uit om tot zaken te komen waar zij zelf, zonder mij, niet toe komen. Daar breng ik ze echt verder mee. |
3. Ik ontwikkel mezelf steeds verder Ik bouw mijn kennis en vakmanschap steeds verder uit. Ik zoek niet alleen de diepte maar verbreed mezelf ook. Ik blijf leren. |
4. Ik stap uit mijn comfort zone Ik omarm verandering en sta open voor nieuwe mogelijkheden en durf te proberen. |
We hebben cookies nodig om de site te laten werken, deze bewaren geen persoonsgegevens.
We hebben cookies nodig om de site te laten werken, deze bewaren geen persoonsgegevens.